Blog 2018-12-18T16:56:47+00:00

Blog

701.2018

Śmierdzący problem – co zrobić z pracownikiem, który się nie myje?

Co zrobić z pracownikiem, który się nie myje?Myślisz, że ten problem nie dotyczy Twojej firmy? Obyś się nie mylił. Warto być jednak świadomym tego, że (jak wskazują różne badania), ok. 20% Polaków nie ma nawyku codziennej kąpieli. Spora część społeczeństwa, prawda? A jeśli taka osoba zacznie pracować w Twojej firmie? Czy będziesz umiał poradzić sobie z "gęstą" zapachową atmosferą?

312.2017

Strój służbowy – czy aby na pewno garnitur?

Jaki dress code przyjąć w swojej firmie? Czy wymagać od pracowników garniturów i garsonek? A może zostawić im dowolność i pozwolić ubierać się tak, jak mają na to ochotę? Przyjęło się, że elegancja to dopasowanie stroju do sytuacji i okoliczności. Jeżeli stosownie do okoliczności i kontekstu, to w takim razie są miejsca i funkcje, w których garnitur będzie bez sensu. Czasem właśnie w pracy.

2811.2017

7 zasad, dzięki którym zebranie z pracownikami stanie się efektywne

Jak prowadzić efektywne zebrania z pracownikami?Jak wyglądają zebrania z pracownikami w Twojej firmie? Czy masz czasami wrażenie, że znowu kolejne spotkanie okazało się wielką stratą czasu? Że wszyscy przyszli nieprzygotowani? Że znowu nic nie udało się ustalić? Jeśli tak jest, to znak, że warto coś zmienić. Najprawdopodobniej powinieneś zacząć od zmiany sposobu, w jaki je przeprowadzasz. Niekiedy wystarczy zmiana jednego elementu, by coś się poprawiło na lepsze. Czasem trzeba przeorganizować wszystko. Od czego zacząć? Oto kilka zasad, które powinny pomóc Ci podnieść efektywność zebrań pracowniczych.

2711.2017

Feedback – co za idiotyczne określenie

Jak poprawnie udzielać feedbacku?Feedback to informacja zwrotna. Umiejętnie udzielona jest potężnym narzędziem zarządzania pracownikami. Może wspaniale motywować do dalszego działania. Dzięki niej pracownik dowiaduje się, co robi właściwie, a w których obszarach powinien się poprawić. Czy jednak współcześni menedżerowie potrafią się feedback-iem posługiwać poprawnie? Czy posiadają tę cenną kompetencję komunikacyjną, jaką jest umiejętne udzielanie informacji zwrotnej?

1511.2017

Mów jak generał Patton czyli co zrobić, by przemówienia motywacyjne zadziałały

Mowy motywacyjne do pracownikówGenerał George S. Patton wiedział, jak trafić do serc i umysłów swoich ludzi. Robił to tak skutecznie, że podlegli mu żołnierze dokonywali bojowych cudów. A czy Ty potrafisz przemawiać do swoich ludzi tak, by słuchali Cię z zapartym tchem? A może raczej podczas Twoich przemówień nerwowo spoglądają na zegarek, wysyłają pod biurkiem SMSy lub oddają się biurowym ploteczkom?

1810.2017

Dlaczego spotkania firmowe są nic nie wnoszą – 5 najczęściej popełnianych błędów

Efektywne spotkania z pracownikami - jak je przeprowadzaćMasz wrażenie, że na spotkaniach spędzasz zbyt wiele swojego cennego czasu? Że spotkania z pracownikami zmieniają się w rozwlekające się w nieskończoność nasiadówki, z których niewiele wynika? Sprawdź, czy nie popełniasz jednego z pięciu najczęściej popełnianych błędów, które sprawiają, że spotkania firmowe nic nie wnoszą i są nieefektywne.

410.2017

Przywitania i pożegnania – buduj wizerunek firmy przez telefon

powitania telefoniczne budują wizerunek firmy przez telefonCzy sprawdzałeś kiedykolwiek, jak Twoi pracownicy witają osoby, które dzwonią do Twojej firmy? Przywitania i pożegnania są jednym z elementów, w jaki budowany jest wizerunek firmy. To, w jaki sposób klient zostanie przywitany podczas rozmowy telefonicznej, może zaprogramować jego nastrój i nastawienie podczas rozmowy. Jeżeli na dzień dobry dzwoniący usłyszy niegrzeczne “halo” bądź nieprzyjemne “słucham”, może mu to zepsuć nastrój, zdenerwować go lub od razu na wstępie zbudować trudny do przełamania dystans. A zatem - kup nową kartę SIM i zacznij wykręcać numery swoich pracowników.

701.2018

Śmierdzący problem – co zrobić z pracownikiem, który się nie myje?

Co zrobić z pracownikiem, który się nie myje?Myślisz, że ten problem nie dotyczy Twojej firmy? Obyś się nie mylił. Warto być jednak świadomym tego, że (jak wskazują różne badania), ok. 20% Polaków nie ma nawyku codziennej kąpieli. Spora część społeczeństwa, prawda? A jeśli taka osoba zacznie pracować w Twojej firmie? Czy będziesz umiał poradzić sobie z "gęstą" zapachową atmosferą?

312.2017

Strój służbowy – czy aby na pewno garnitur?

Jaki dress code przyjąć w swojej firmie? Czy wymagać od pracowników garniturów i garsonek? A może zostawić im dowolność i pozwolić ubierać się tak, jak mają na to ochotę? Przyjęło się, że elegancja to dopasowanie stroju do sytuacji i okoliczności. Jeżeli stosownie do okoliczności i kontekstu, to w takim razie są miejsca i funkcje, w których garnitur będzie bez sensu. Czasem właśnie w pracy.

2811.2017

7 zasad, dzięki którym zebranie z pracownikami stanie się efektywne

Jak prowadzić efektywne zebrania z pracownikami?Jak wyglądają zebrania z pracownikami w Twojej firmie? Czy masz czasami wrażenie, że znowu kolejne spotkanie okazało się wielką stratą czasu? Że wszyscy przyszli nieprzygotowani? Że znowu nic nie udało się ustalić? Jeśli tak jest, to znak, że warto coś zmienić. Najprawdopodobniej powinieneś zacząć od zmiany sposobu, w jaki je przeprowadzasz. Niekiedy wystarczy zmiana jednego elementu, by coś się poprawiło na lepsze. Czasem trzeba przeorganizować wszystko. Od czego zacząć? Oto kilka zasad, które powinny pomóc Ci podnieść efektywność zebrań pracowniczych.

2711.2017

Feedback – co za idiotyczne określenie

Jak poprawnie udzielać feedbacku?Feedback to informacja zwrotna. Umiejętnie udzielona jest potężnym narzędziem zarządzania pracownikami. Może wspaniale motywować do dalszego działania. Dzięki niej pracownik dowiaduje się, co robi właściwie, a w których obszarach powinien się poprawić. Czy jednak współcześni menedżerowie potrafią się feedback-iem posługiwać poprawnie? Czy posiadają tę cenną kompetencję komunikacyjną, jaką jest umiejętne udzielanie informacji zwrotnej?

1511.2017

Mów jak generał Patton czyli co zrobić, by przemówienia motywacyjne zadziałały

Mowy motywacyjne do pracownikówGenerał George S. Patton wiedział, jak trafić do serc i umysłów swoich ludzi. Robił to tak skutecznie, że podlegli mu żołnierze dokonywali bojowych cudów. A czy Ty potrafisz przemawiać do swoich ludzi tak, by słuchali Cię z zapartym tchem? A może raczej podczas Twoich przemówień nerwowo spoglądają na zegarek, wysyłają pod biurkiem SMSy lub oddają się biurowym ploteczkom?

1810.2017

Dlaczego spotkania firmowe są nic nie wnoszą – 5 najczęściej popełnianych błędów

Efektywne spotkania z pracownikami - jak je przeprowadzaćMasz wrażenie, że na spotkaniach spędzasz zbyt wiele swojego cennego czasu? Że spotkania z pracownikami zmieniają się w rozwlekające się w nieskończoność nasiadówki, z których niewiele wynika? Sprawdź, czy nie popełniasz jednego z pięciu najczęściej popełnianych błędów, które sprawiają, że spotkania firmowe nic nie wnoszą i są nieefektywne.

410.2017

Przywitania i pożegnania – buduj wizerunek firmy przez telefon

powitania telefoniczne budują wizerunek firmy przez telefonCzy sprawdzałeś kiedykolwiek, jak Twoi pracownicy witają osoby, które dzwonią do Twojej firmy? Przywitania i pożegnania są jednym z elementów, w jaki budowany jest wizerunek firmy. To, w jaki sposób klient zostanie przywitany podczas rozmowy telefonicznej, może zaprogramować jego nastrój i nastawienie podczas rozmowy. Jeżeli na dzień dobry dzwoniący usłyszy niegrzeczne “halo” bądź nieprzyjemne “słucham”, może mu to zepsuć nastrój, zdenerwować go lub od razu na wstępie zbudować trudny do przełamania dystans. A zatem - kup nową kartę SIM i zacznij wykręcać numery swoich pracowników.