Dlaczego przychody nie rosną? – Kancelaria prawna 2018-01-20T21:04:04+01:00
Strategie Dla Biznesu / Prawdziwe historie biznesowe / Dlaczego przychody nie rosną? – Kancelaria prawna

Dlaczego przychody nie rosną? – Kancelaria prawna

Pomysłów na wzrost przychodów dla każdego biznesu można wygenerować wiele, jednak bez krytycznego spojrzenia na to, jak mają się one do kosztów i jaką uzyskujesz rentowność, ich wyższy poziom może okazać się zaledwie bańką mydlaną. Zawsze warto, byś patrzył na przychody, koszty i rentowność jako na nierozerwalne trio.

Z jakim problemem zgłosił się klient?

Kancelaria działa na rynku kilkanaście lat. Ma dobrą markę na rynku i wielu klientów, których liczba ciągle rośnie. W ostatnim czasie kancelaria zatrudniła kolejnych pracowników, a mimo to zespół i tak zgłasza, że nie jest w stanie obsłużyć wszystkich spraw. Nie pojawia się także oczekiwany wzrost przychodów.

Jakie zmiany wspólnie wprowadziliśmy?

  • W pierwszej kolejności wzięliśmy na warsztat historyczną strukturę przychodów, kosztów i wyniku. Dzięki temu określiliśmy rentowność (której do tej pory nie badano) i można było przygotować plany na kolejne miesiące.
  • Przeprowadziliśmy badania „tajemniczego klienta” i przeanalizowaliśmy strukturę organizacyjną.  Okazało się, że należy zmienić sposób obsługi klientów oraz jasno określić, kto komu podlega i za co jest odpowiedzialny.
  • Na koniec przygotowaliśmy nowy system premiowy, który powiązany został z realizacją planów.

Jakie były rezultaty takich działań?

Właściciel uzyskał wiedzę na temat tego, które z jego usług są rentowne, a które nie oraz jakie czynniki na to wpływają. Dowiedział się, w jaki sposób określać optymalną liczbę prawników, dzięki której będzie mógł obsługiwać coraz większą liczbę klientów i osiągać wyższe przychody.

Zatrudnianie nowych osób wiąże się z dodatkowymi kosztami m.in. wynagrodzeń. By utrzymać rentowność na wysokim poziomie – klient wprowadził wspólnie ustalone zmiany organizacyjne w kancelarii. Określił także jasno zasady służbowej podległości i przydzielania zadań. Dzięki powiązaniu premii z planami – zmotywował zespół do bardziej efektywnej pracy.