Blog 2018-12-18T16:56:47+01:00

Blog

3007.2018

Zmiana – czy aby zawsze na lepsze?

Jak zarządzać zmianą w firmie?Czym jest dla Ciebie zmiana? Złem wcielonym, którego za wszelką cenę trzeba unikać, bo burzy poczucie bezpieczeństwa? Czy inspirującą przygodą, dzięki której można sięgnąć po “nowe”? Czy Twoja strefa komfortu jest szczelnie zamknięta i na wycieczki poza nią nie pozwalasz sobie nawet wtedy, gdy kupujesz kolejną bryzę papieru do biura? Czy też raczej należysz do tych, którzy w zmianie dostrzegają ożywczy powiew i - gdy nadchodzi - są podekscytowani jak przed długą podróżą? Zmiana... Masz w sobie siły i motywację, by sięgać po coś więcej, niż stagnacja?

1807.2018

Dlaczego boimy się prostych rozwiązań?

Proste rozwiązania trudnych problemów, jajko kolumba, węzeł gordyjskiWyobraź sobie, że przed Tobą jest trudny problem do rozwiązania. Jak do tego podchodzisz? Kombinujesz? Sprawdzasz opcje? Sięgasz po coraz bardziej wyrafinowane i skomplikowane środki? Czy wybierasz metodę najprostszą i najłatwiejszą do zastosowania? Niestety najczęściej “proste" odrzucamy na samym początku. Dlaczego? Bo prawdopodobnie mamy głęboko (zapewne trochę ze względu na to, co wpajano nam kiedyś w szkole) zakorzenione, że prosto znaczy źle i nieprofesjonalnie.

2506.2018

Strategia “gorącego kartofla” czyli co się dzieje, gdy nie rozdzielasz odpowiedzialności

Przerzucanie odpowiedzialności z pracownika na pracownikaGorącego ziemniaka nikt nie chce złapać gołymi rękami. Bo parzy w palce. Bo to nieprzyjemne. Bo lepiej odrzucić go na bok lub podrzucić komuś innemu. Tak samo jest z odpowiedzialnością. Jeśli nie została przydzielona do konkretnej osoby, potrafi “parzyć” równie mocno jak kartofel. I nic w tym dziwnego, że Twoi pracownicy chętnie przerzucać ją będą z biurka na biurko. Jak temu zapobiec?

1406.2018

10 grzechów głównych popełnianych przez MSP – cz. 2.

błędy małych i średnich przedsiębiorców Nikt nie jest omnibusem i niektórych błędów w biznesie po prostu nie da się uniknąć. Nie ma znaczenia, czy dopiero startujesz jako przedsiębiorca, czy jesteś starym biznesowym wygą. Czasem sprawdza się stare, znane powiedzenie, że “doświadczenie uczy, że doświadczenie niczego nie uczy”. Czasem kroczymy utartą koleiną i powielamy stare nawyki. A to jest prosty krok do popełniania wciąż na nowo tych samych błędów.

2905.2018

Turniej Conter Strike w sali konferencyjnej

Jak zadbać o integrację pracownikówNie masz budżetu na wypasione wyjazdy integracyjne, z ekstremalnymi przeżyciami lub w luksusowych kurortach? Nie szkodzi. W integracji nie chodzi o to, ile na nią wydasz, ale jaki efekt osiągniesz. Możesz zacząć bardzo prosto i niskokosztowo. Chcesz wiedzieć, jak to zrobić i co to może dać Twojej firmie? Przeczytaj ten artykuł.

2305.2018

Zadęcie Szefa czyli jak rozpoznać w sobie narcyza

Cechy szefa narcyzaKażdy ma w sobie odrobinę egoisty. Zdrowa dawka ambicji i pewności siebie jest oczywiście pożądana na stanowisku kierowniczym. U niektórych jednak ego rozrasta się nieproporcjonalnie do talentów i osiągnięć. Gdy potrzeba władzy i zaspokajania własnych potrzeb staje się priorytetem, spychając na dalszy plan dobro firmy, własnych pracowników i klientów - jest to szybka droga do stoczenia się po równi pochyłej szczególnie dla osób o skłonnościach narcystycznych. A jaki jesteś Ty jako szef? Zachęcasz do rozwoju i kreatywności, czy raczej oczekujesz, że Twoi ludzie będą zaczynali dzień od zaśpiewania do szafy: “łubudubu łubudubu niech żyje nam prezes naszego klubu!!!”?

2904.2018

Ile czasu zostaje Ci na życie? Rachunek (sumienia) z work-life balance-m w tle

Work-life balanceŻyjesz po to, by pracować, czy pracujesz po to, by żyć? Czy praca jest dla Ciebie środkiem do tego, by mieć możliwość życia na oczekiwanym przez Ciebie poziomie, czy raczej treścią Twojego życia i nie zostawiłeś już w nim miejsca na nic więcej? Harówka, ciągła pogoń, praca po 12 godzin na dobę… Czy na pewno zaprowadzi Cię to we właściwym kierunku?

2304.2018

10 grzechów głównych popełnianych przez MSP – cz. 1.

10 najczęściej popełnianych błędów przez małe i średnie firmyNie tylko początkujący przedsiębiorcy popełniają błędy. Także wiele osób z dłuższym biznesowym stażem ma za uszami mniejsze lub większe grzeszki, które mogą hamować rozwój ich firm lub nawet doprowadzić do ich upadłości.
Czy można uniknąć nieprzyjemnych w konsekwencjach biznesowych pomyłek? Nawet mając listę tych najczęściej popełnianych przez małe i średnie przedsiębiorstwa, nie zawsze da się zapobiec własnym wpadkom. Mówią, że “tylko niektórzy z nas uczą się na błędach innych. Reszta musi być tymi innymi”. Do której grupy Ty należysz? Do tej, która się uczy, czy która je popełnia?

904.2018

Kobiety w biznesie – czy one coś w ogóle potrafią?

Kobiety w biznesie - bizneswomanKobieta jaka jest - każdy widzi. Subtelna, delikatna, wrażliwa, emocjonalna, troskliwa, opiekuńcza… 😉 No właśnie. Jak to więc jest z paniami? Czy w związku z tym nadają się do biznesu? Radzą sobie jako menedżerowie lub właścicielki firm? A może jest wprost przeciwnie? Oto nasze całkowicie subiektywne wnioski, płynące z długich doświadczeń w biznesie…

2103.2018

Jak efektywnie planować czas czyli o tym, że doba nie jest z gumy

Jak efektywnie zarządzać czasem?Czy próbowałeś kiedykolwiek zaplanować sobie swój czas wg macierzy Eisenhowera? Jeśli tak, to znaczy, że wiesz co nieco na temat zarządzania czasem i możliwe, że radzisz sobie z tym całkiem nieźle. Jeśli nie - cóż, jest duża szansa na to, że jesteś jedną z tych osób, które funkcjonują w stanie permanentnego niedoczasu. Jest tak? Masz wrażenie, że im więcej spraw załatwiasz, tym więcej kolejnych problemów spada Ci na głowę, że telefony mnożą się jak odrastające głowy smoka po potraktowaniu ich mieczem a kolejka pracowników pod Twoimi drzwiami, oczekującymi na audiencję, ciągle się wydłuża? Mamy dobrą i złą wiadomość. Zła jest taka, że doba nie jest z gumy i więcej godzin do wykorzystania w trakcie jej trwania mieć nie będziesz. Dobra taka, że możesz stopniowo uporządkować swoją czasową przestrzeń. Oto kilka podpowiedzi, co może Ci pomóc.

1203.2018

Chory pracownik w pracy czyli prezenteizm gorszy niż sama grypa

Chory pracownik w pracyKicha, prycha i zaraża innych. Zamiast spokojnie wychorować się w łóżku, przychodzi do biura i roznosi wirusy. Pozwolić choremu pracownikowi zostać w pracy, czy odesłać go do domu? W sezonie grypowym to częste pytanie, zadawane sobie przez pracodawców. Jak postąpić w takiej sytuacji? Cieszyć się, że mimo niedyspozycji zdrowotnej jest na stanowisku, czy martwić się kosztami, jakimi grozi prezenteizm?

403.2018

Praca w korporacji – jak bez wysiłku zrobić korpokarierę

Jak zrobić szybką karierę w kororacji Jedni je kochają, inni nienawidzą. Jedni tylko tam czują się na fali, inni bronią się przed pracą w korporacji rękami i nogami. Stereotyp jest jasny i czytelny - wyciśnie Cię jak cytrynę, przemieli, przetrawi i wypluje. Ale za poświęcenie przez Ciebie życia osobistego - zaoferuje awans, niezłe wynagrodzenie i szereg benefitów socjalnych. Można tam zdobyć zawodowe szlify, które z pewnością błyszczeć będą kiedyś w CV jak perełka. Można też nabawić się wrzodów, rozstroju nerwowego i doprowadzić do wyczerpania fizycznego.

1102.2018

Nie samą pracą żyje człowiek czyli o tym, że jeść i pić też trzeba

Posiłki w pracyMusimy jeść i pić, by żyć. Tak nas stworzyła natura. Przeciętnie jemy w pracy co najmniej dwa posiłki, często nie odrywając się nawet od tego, co robimy i nie odchodząc od biurka. Nie jest to najlepszy sposób na to, by się posilać - nie wpływa pozytywnie ani na zdrowie, ani na naszą efektywność. Mądre jedzenie to nie tylko zdrowe i smaczne posiłki, ale także okoliczności, w jakim je spożywamy. A w jakich okolicznościach spożywają posiłki pracownicy w Twojej firmie?

402.2018

Kilka słów o przeklinaniu – bo przecież wszyscy to robią w biznesie

Przeklinanie w biznesie - wszyscy to robiąCzasem inaczej się nie da, jak soczyście i siarczyście zaklnąć. Czasem piękna, literacka mowa godna Mickiewicza czy Sienkiewicza, po prostu będzie nieadekwatna do sytuacji. Klną wszyscy, także w biznesie. Przeklinanie w pracy - Ty też to znasz, prawda?

2101.2018

Czy ktokolwiek rozumie, co do niego mówisz?

Co zrobić, by być zrozumianym? Zasady skutecznej komunikacjiJest jedna podstawowa zasada skutecznej komunikacji - mów tak, żeby Cię rozumieli. Bo to Ty (nadawca komunikatu) jesteś odpowiedzialny za zrozumienie komunikatu przez odbiorcę. Używaj więc takich słów, które Twój rozmówca zrozumie. Wtedy będziesz miał pewność, że wie, o co Ci w ogóle chodzi i czego od niego oczekujesz. A jak Ty komunikujesz się ze swoimi pracownikami?

701.2018

Śmierdzący problem – co zrobić z pracownikiem, który się nie myje?

Co zrobić z pracownikiem, który się nie myje?Myślisz, że ten problem nie dotyczy Twojej firmy? Obyś się nie mylił. Warto być jednak świadomym tego, że (jak wskazują różne badania), ok. 20% Polaków nie ma nawyku codziennej kąpieli. Spora część społeczeństwa, prawda? A jeśli taka osoba zacznie pracować w Twojej firmie? Czy będziesz umiał poradzić sobie z "gęstą" zapachową atmosferą?

312.2017

Strój służbowy – czy aby na pewno garnitur?

Jaki dress code przyjąć w swojej firmie? Czy wymagać od pracowników garniturów i garsonek? A może zostawić im dowolność i pozwolić ubierać się tak, jak mają na to ochotę? Przyjęło się, że elegancja to dopasowanie stroju do sytuacji i okoliczności. Jeżeli stosownie do okoliczności i kontekstu, to w takim razie są miejsca i funkcje, w których garnitur będzie bez sensu. Czasem właśnie w pracy.

2811.2017

7 zasad, dzięki którym zebranie z pracownikami stanie się efektywne

Jak prowadzić efektywne zebrania z pracownikami?Jak wyglądają zebrania z pracownikami w Twojej firmie? Czy masz czasami wrażenie, że znowu kolejne spotkanie okazało się wielką stratą czasu? Że wszyscy przyszli nieprzygotowani? Że znowu nic nie udało się ustalić? Jeśli tak jest, to znak, że warto coś zmienić. Najprawdopodobniej powinieneś zacząć od zmiany sposobu, w jaki je przeprowadzasz. Niekiedy wystarczy zmiana jednego elementu, by coś się poprawiło na lepsze. Czasem trzeba przeorganizować wszystko. Od czego zacząć? Oto kilka zasad, które powinny pomóc Ci podnieść efektywność zebrań pracowniczych.

2711.2017

Feedback – co za idiotyczne określenie

Jak poprawnie udzielać feedbacku?Feedback to informacja zwrotna. Umiejętnie udzielona jest potężnym narzędziem zarządzania pracownikami. Może wspaniale motywować do dalszego działania. Dzięki niej pracownik dowiaduje się, co robi właściwie, a w których obszarach powinien się poprawić. Czy jednak współcześni menedżerowie potrafią się feedback-iem posługiwać poprawnie? Czy posiadają tę cenną kompetencję komunikacyjną, jaką jest umiejętne udzielanie informacji zwrotnej?

1511.2017

Mów jak generał Patton czyli co zrobić, by przemówienia motywacyjne zadziałały

Mowy motywacyjne do pracownikówGenerał George S. Patton wiedział, jak trafić do serc i umysłów swoich ludzi. Robił to tak skutecznie, że podlegli mu żołnierze dokonywali bojowych cudów. A czy Ty potrafisz przemawiać do swoich ludzi tak, by słuchali Cię z zapartym tchem? A może raczej podczas Twoich przemówień nerwowo spoglądają na zegarek, wysyłają pod biurkiem SMSy lub oddają się biurowym ploteczkom?

1810.2017

Dlaczego spotkania firmowe są nic nie wnoszą – 5 najczęściej popełnianych błędów

Efektywne spotkania z pracownikami - jak je przeprowadzaćMasz wrażenie, że na spotkaniach spędzasz zbyt wiele swojego cennego czasu? Że spotkania z pracownikami zmieniają się w rozwlekające się w nieskończoność nasiadówki, z których niewiele wynika? Sprawdź, czy nie popełniasz jednego z pięciu najczęściej popełnianych błędów, które sprawiają, że spotkania firmowe nic nie wnoszą i są nieefektywne.

410.2017

Przywitania i pożegnania – buduj wizerunek firmy przez telefon

powitania telefoniczne budują wizerunek firmy przez telefonCzy sprawdzałeś kiedykolwiek, jak Twoi pracownicy witają osoby, które dzwonią do Twojej firmy? Przywitania i pożegnania są jednym z elementów, w jaki budowany jest wizerunek firmy. To, w jaki sposób klient zostanie przywitany podczas rozmowy telefonicznej, może zaprogramować jego nastrój i nastawienie podczas rozmowy. Jeżeli na dzień dobry dzwoniący usłyszy niegrzeczne “halo” bądź nieprzyjemne “słucham”, może mu to zepsuć nastrój, zdenerwować go lub od razu na wstępie zbudować trudny do przełamania dystans. A zatem - kup nową kartę SIM i zacznij wykręcać numery swoich pracowników.

3007.2018

Zmiana – czy aby zawsze na lepsze?

Jak zarządzać zmianą w firmie?Czym jest dla Ciebie zmiana? Złem wcielonym, którego za wszelką cenę trzeba unikać, bo burzy poczucie bezpieczeństwa? Czy inspirującą przygodą, dzięki której można sięgnąć po “nowe”? Czy Twoja strefa komfortu jest szczelnie zamknięta i na wycieczki poza nią nie pozwalasz sobie nawet wtedy, gdy kupujesz kolejną bryzę papieru do biura? Czy też raczej należysz do tych, którzy w zmianie dostrzegają ożywczy powiew i - gdy nadchodzi - są podekscytowani jak przed długą podróżą? Zmiana... Masz w sobie siły i motywację, by sięgać po coś więcej, niż stagnacja?

1807.2018

Dlaczego boimy się prostych rozwiązań?

Proste rozwiązania trudnych problemów, jajko kolumba, węzeł gordyjskiWyobraź sobie, że przed Tobą jest trudny problem do rozwiązania. Jak do tego podchodzisz? Kombinujesz? Sprawdzasz opcje? Sięgasz po coraz bardziej wyrafinowane i skomplikowane środki? Czy wybierasz metodę najprostszą i najłatwiejszą do zastosowania? Niestety najczęściej “proste" odrzucamy na samym początku. Dlaczego? Bo prawdopodobnie mamy głęboko (zapewne trochę ze względu na to, co wpajano nam kiedyś w szkole) zakorzenione, że prosto znaczy źle i nieprofesjonalnie.

2506.2018

Strategia “gorącego kartofla” czyli co się dzieje, gdy nie rozdzielasz odpowiedzialności

Przerzucanie odpowiedzialności z pracownika na pracownikaGorącego ziemniaka nikt nie chce złapać gołymi rękami. Bo parzy w palce. Bo to nieprzyjemne. Bo lepiej odrzucić go na bok lub podrzucić komuś innemu. Tak samo jest z odpowiedzialnością. Jeśli nie została przydzielona do konkretnej osoby, potrafi “parzyć” równie mocno jak kartofel. I nic w tym dziwnego, że Twoi pracownicy chętnie przerzucać ją będą z biurka na biurko. Jak temu zapobiec?

1406.2018

10 grzechów głównych popełnianych przez MSP – cz. 2.

błędy małych i średnich przedsiębiorców Nikt nie jest omnibusem i niektórych błędów w biznesie po prostu nie da się uniknąć. Nie ma znaczenia, czy dopiero startujesz jako przedsiębiorca, czy jesteś starym biznesowym wygą. Czasem sprawdza się stare, znane powiedzenie, że “doświadczenie uczy, że doświadczenie niczego nie uczy”. Czasem kroczymy utartą koleiną i powielamy stare nawyki. A to jest prosty krok do popełniania wciąż na nowo tych samych błędów.

2905.2018

Turniej Conter Strike w sali konferencyjnej

Jak zadbać o integrację pracownikówNie masz budżetu na wypasione wyjazdy integracyjne, z ekstremalnymi przeżyciami lub w luksusowych kurortach? Nie szkodzi. W integracji nie chodzi o to, ile na nią wydasz, ale jaki efekt osiągniesz. Możesz zacząć bardzo prosto i niskokosztowo. Chcesz wiedzieć, jak to zrobić i co to może dać Twojej firmie? Przeczytaj ten artykuł.

2305.2018

Zadęcie Szefa czyli jak rozpoznać w sobie narcyza

Cechy szefa narcyzaKażdy ma w sobie odrobinę egoisty. Zdrowa dawka ambicji i pewności siebie jest oczywiście pożądana na stanowisku kierowniczym. U niektórych jednak ego rozrasta się nieproporcjonalnie do talentów i osiągnięć. Gdy potrzeba władzy i zaspokajania własnych potrzeb staje się priorytetem, spychając na dalszy plan dobro firmy, własnych pracowników i klientów - jest to szybka droga do stoczenia się po równi pochyłej szczególnie dla osób o skłonnościach narcystycznych. A jaki jesteś Ty jako szef? Zachęcasz do rozwoju i kreatywności, czy raczej oczekujesz, że Twoi ludzie będą zaczynali dzień od zaśpiewania do szafy: “łubudubu łubudubu niech żyje nam prezes naszego klubu!!!”?

2904.2018

Ile czasu zostaje Ci na życie? Rachunek (sumienia) z work-life balance-m w tle

Work-life balanceŻyjesz po to, by pracować, czy pracujesz po to, by żyć? Czy praca jest dla Ciebie środkiem do tego, by mieć możliwość życia na oczekiwanym przez Ciebie poziomie, czy raczej treścią Twojego życia i nie zostawiłeś już w nim miejsca na nic więcej? Harówka, ciągła pogoń, praca po 12 godzin na dobę… Czy na pewno zaprowadzi Cię to we właściwym kierunku?

2304.2018

10 grzechów głównych popełnianych przez MSP – cz. 1.

10 najczęściej popełnianych błędów przez małe i średnie firmyNie tylko początkujący przedsiębiorcy popełniają błędy. Także wiele osób z dłuższym biznesowym stażem ma za uszami mniejsze lub większe grzeszki, które mogą hamować rozwój ich firm lub nawet doprowadzić do ich upadłości.
Czy można uniknąć nieprzyjemnych w konsekwencjach biznesowych pomyłek? Nawet mając listę tych najczęściej popełnianych przez małe i średnie przedsiębiorstwa, nie zawsze da się zapobiec własnym wpadkom. Mówią, że “tylko niektórzy z nas uczą się na błędach innych. Reszta musi być tymi innymi”. Do której grupy Ty należysz? Do tej, która się uczy, czy która je popełnia?

904.2018

Kobiety w biznesie – czy one coś w ogóle potrafią?

Kobiety w biznesie - bizneswomanKobieta jaka jest - każdy widzi. Subtelna, delikatna, wrażliwa, emocjonalna, troskliwa, opiekuńcza… 😉 No właśnie. Jak to więc jest z paniami? Czy w związku z tym nadają się do biznesu? Radzą sobie jako menedżerowie lub właścicielki firm? A może jest wprost przeciwnie? Oto nasze całkowicie subiektywne wnioski, płynące z długich doświadczeń w biznesie…

2103.2018

Jak efektywnie planować czas czyli o tym, że doba nie jest z gumy

Jak efektywnie zarządzać czasem?Czy próbowałeś kiedykolwiek zaplanować sobie swój czas wg macierzy Eisenhowera? Jeśli tak, to znaczy, że wiesz co nieco na temat zarządzania czasem i możliwe, że radzisz sobie z tym całkiem nieźle. Jeśli nie - cóż, jest duża szansa na to, że jesteś jedną z tych osób, które funkcjonują w stanie permanentnego niedoczasu. Jest tak? Masz wrażenie, że im więcej spraw załatwiasz, tym więcej kolejnych problemów spada Ci na głowę, że telefony mnożą się jak odrastające głowy smoka po potraktowaniu ich mieczem a kolejka pracowników pod Twoimi drzwiami, oczekującymi na audiencję, ciągle się wydłuża? Mamy dobrą i złą wiadomość. Zła jest taka, że doba nie jest z gumy i więcej godzin do wykorzystania w trakcie jej trwania mieć nie będziesz. Dobra taka, że możesz stopniowo uporządkować swoją czasową przestrzeń. Oto kilka podpowiedzi, co może Ci pomóc.

1203.2018

Chory pracownik w pracy czyli prezenteizm gorszy niż sama grypa

Chory pracownik w pracyKicha, prycha i zaraża innych. Zamiast spokojnie wychorować się w łóżku, przychodzi do biura i roznosi wirusy. Pozwolić choremu pracownikowi zostać w pracy, czy odesłać go do domu? W sezonie grypowym to częste pytanie, zadawane sobie przez pracodawców. Jak postąpić w takiej sytuacji? Cieszyć się, że mimo niedyspozycji zdrowotnej jest na stanowisku, czy martwić się kosztami, jakimi grozi prezenteizm?

403.2018

Praca w korporacji – jak bez wysiłku zrobić korpokarierę

Jak zrobić szybką karierę w kororacji Jedni je kochają, inni nienawidzą. Jedni tylko tam czują się na fali, inni bronią się przed pracą w korporacji rękami i nogami. Stereotyp jest jasny i czytelny - wyciśnie Cię jak cytrynę, przemieli, przetrawi i wypluje. Ale za poświęcenie przez Ciebie życia osobistego - zaoferuje awans, niezłe wynagrodzenie i szereg benefitów socjalnych. Można tam zdobyć zawodowe szlify, które z pewnością błyszczeć będą kiedyś w CV jak perełka. Można też nabawić się wrzodów, rozstroju nerwowego i doprowadzić do wyczerpania fizycznego.

1102.2018

Nie samą pracą żyje człowiek czyli o tym, że jeść i pić też trzeba

Posiłki w pracyMusimy jeść i pić, by żyć. Tak nas stworzyła natura. Przeciętnie jemy w pracy co najmniej dwa posiłki, często nie odrywając się nawet od tego, co robimy i nie odchodząc od biurka. Nie jest to najlepszy sposób na to, by się posilać - nie wpływa pozytywnie ani na zdrowie, ani na naszą efektywność. Mądre jedzenie to nie tylko zdrowe i smaczne posiłki, ale także okoliczności, w jakim je spożywamy. A w jakich okolicznościach spożywają posiłki pracownicy w Twojej firmie?

402.2018

Kilka słów o przeklinaniu – bo przecież wszyscy to robią w biznesie

Przeklinanie w biznesie - wszyscy to robiąCzasem inaczej się nie da, jak soczyście i siarczyście zaklnąć. Czasem piękna, literacka mowa godna Mickiewicza czy Sienkiewicza, po prostu będzie nieadekwatna do sytuacji. Klną wszyscy, także w biznesie. Przeklinanie w pracy - Ty też to znasz, prawda?

2101.2018

Czy ktokolwiek rozumie, co do niego mówisz?

Co zrobić, by być zrozumianym? Zasady skutecznej komunikacjiJest jedna podstawowa zasada skutecznej komunikacji - mów tak, żeby Cię rozumieli. Bo to Ty (nadawca komunikatu) jesteś odpowiedzialny za zrozumienie komunikatu przez odbiorcę. Używaj więc takich słów, które Twój rozmówca zrozumie. Wtedy będziesz miał pewność, że wie, o co Ci w ogóle chodzi i czego od niego oczekujesz. A jak Ty komunikujesz się ze swoimi pracownikami?

701.2018

Śmierdzący problem – co zrobić z pracownikiem, który się nie myje?

Co zrobić z pracownikiem, który się nie myje?Myślisz, że ten problem nie dotyczy Twojej firmy? Obyś się nie mylił. Warto być jednak świadomym tego, że (jak wskazują różne badania), ok. 20% Polaków nie ma nawyku codziennej kąpieli. Spora część społeczeństwa, prawda? A jeśli taka osoba zacznie pracować w Twojej firmie? Czy będziesz umiał poradzić sobie z "gęstą" zapachową atmosferą?

312.2017

Strój służbowy – czy aby na pewno garnitur?

Jaki dress code przyjąć w swojej firmie? Czy wymagać od pracowników garniturów i garsonek? A może zostawić im dowolność i pozwolić ubierać się tak, jak mają na to ochotę? Przyjęło się, że elegancja to dopasowanie stroju do sytuacji i okoliczności. Jeżeli stosownie do okoliczności i kontekstu, to w takim razie są miejsca i funkcje, w których garnitur będzie bez sensu. Czasem właśnie w pracy.

2811.2017

7 zasad, dzięki którym zebranie z pracownikami stanie się efektywne

Jak prowadzić efektywne zebrania z pracownikami?Jak wyglądają zebrania z pracownikami w Twojej firmie? Czy masz czasami wrażenie, że znowu kolejne spotkanie okazało się wielką stratą czasu? Że wszyscy przyszli nieprzygotowani? Że znowu nic nie udało się ustalić? Jeśli tak jest, to znak, że warto coś zmienić. Najprawdopodobniej powinieneś zacząć od zmiany sposobu, w jaki je przeprowadzasz. Niekiedy wystarczy zmiana jednego elementu, by coś się poprawiło na lepsze. Czasem trzeba przeorganizować wszystko. Od czego zacząć? Oto kilka zasad, które powinny pomóc Ci podnieść efektywność zebrań pracowniczych.

2711.2017

Feedback – co za idiotyczne określenie

Jak poprawnie udzielać feedbacku?Feedback to informacja zwrotna. Umiejętnie udzielona jest potężnym narzędziem zarządzania pracownikami. Może wspaniale motywować do dalszego działania. Dzięki niej pracownik dowiaduje się, co robi właściwie, a w których obszarach powinien się poprawić. Czy jednak współcześni menedżerowie potrafią się feedback-iem posługiwać poprawnie? Czy posiadają tę cenną kompetencję komunikacyjną, jaką jest umiejętne udzielanie informacji zwrotnej?

1511.2017

Mów jak generał Patton czyli co zrobić, by przemówienia motywacyjne zadziałały

Mowy motywacyjne do pracownikówGenerał George S. Patton wiedział, jak trafić do serc i umysłów swoich ludzi. Robił to tak skutecznie, że podlegli mu żołnierze dokonywali bojowych cudów. A czy Ty potrafisz przemawiać do swoich ludzi tak, by słuchali Cię z zapartym tchem? A może raczej podczas Twoich przemówień nerwowo spoglądają na zegarek, wysyłają pod biurkiem SMSy lub oddają się biurowym ploteczkom?

1810.2017

Dlaczego spotkania firmowe są nic nie wnoszą – 5 najczęściej popełnianych błędów

Efektywne spotkania z pracownikami - jak je przeprowadzaćMasz wrażenie, że na spotkaniach spędzasz zbyt wiele swojego cennego czasu? Że spotkania z pracownikami zmieniają się w rozwlekające się w nieskończoność nasiadówki, z których niewiele wynika? Sprawdź, czy nie popełniasz jednego z pięciu najczęściej popełnianych błędów, które sprawiają, że spotkania firmowe nic nie wnoszą i są nieefektywne.

410.2017

Przywitania i pożegnania – buduj wizerunek firmy przez telefon

powitania telefoniczne budują wizerunek firmy przez telefonCzy sprawdzałeś kiedykolwiek, jak Twoi pracownicy witają osoby, które dzwonią do Twojej firmy? Przywitania i pożegnania są jednym z elementów, w jaki budowany jest wizerunek firmy. To, w jaki sposób klient zostanie przywitany podczas rozmowy telefonicznej, może zaprogramować jego nastrój i nastawienie podczas rozmowy. Jeżeli na dzień dobry dzwoniący usłyszy niegrzeczne “halo” bądź nieprzyjemne “słucham”, może mu to zepsuć nastrój, zdenerwować go lub od razu na wstępie zbudować trudny do przełamania dystans. A zatem - kup nową kartę SIM i zacznij wykręcać numery swoich pracowników.